serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Ogumienie bezdętkowe

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Aby stworzyć warunki sprzyjające trwałemu zachowywaniu szczelności przez ogumienie bezdętkowe zarówno obrzeża opony bezdętkowej, jaki ich przylgnie na obręczy kształtuje się w sposób zapewniający dość duże naciski miejscowe, znacznie większe niż w razie stosowania ogumienia dętkowego, Przeważnie obręcze do ogumienia bezdętkowego cechuje zukosowanie pod kątem około 150 poszerzenie do wewnątrz przylgni, na których spoczywaja obrzeza opony (patent f-my Firestone). Dzięki temu wskutek nadciśnienia we wnętrzu opony bezdętkowej jej obrzeża stosunkowo silnie dociskane są do obręczy, przy czym nawet w razie wydatnego spadku ciśnienia w ogumieniu opona nie przejawia jeszcze skłonności do zsuwania się z obręczy. Złącza dzielonych obręczy zaopatruje się w gumowe pierścienie uszczelniające — albo kształtowe (małe i średnie pojazdy), albo okrągłe (system TRU-SEAL — duże i ciężkie pojazdy). Złacza obręczy członowych uszczelnia się gumowymi wkładkami kształtowymi. Własności ogumienia bezdętkowego. Wyeliminowanie dętki usuwa od razu większość niedogodności związanych z jej stosowaniem. Ogumienie bezdętkowe w porównaniu z tego samego przeznaczenia ogumieniem dętkowym jest zwykle lżejsze, bardziej elastyczne, trwalsze i o wiele bezpieczniejsze. Oszczędności na ciężarze i zwiększona elastyczność wynikają z braku dętki i możliwości stosowania opony o małej sztywności i o dość lekkiej budowie — bez naruszania wymagań wytrzymałościowych. Duża trwałość opony bezdętkowej jest następstwem dobrych warunków jej chłodzenia. Powietrze wypełniające ogumienie bezdętkowe stale styka się bezpośrednio z metalową obręcza koła jezdnego. Zapewnia to intensywne odprowadzanie nadmiaru ciepła do powietrza atmosferycznego, a więc i zapobiega nagrzewaniu się opony bezdętkowej w stopniu sprzyjającym rozwarstwianiu osnowy. Jednocześnie z wyeliminowaniem dętki ocierającej się o oponę usunięte zostaje jedno z głównych źródeł wydzielania się ciepła nagrzewającego ogumienie. Szczególnie cenną zaletą ogumienia bezdętkowego jest jego zupełna prawie niewrażliwość na przebicia o niewielkich rozmiarach, wynikająca z charakterystycznej skłonności opony bezdętkowej do samouszczelniania się. W razie miejscowego przebicia opony bezdętkowej ostrym przedmiotem, np. gwoździem, powietrze uchodzi z niej bardzo powoli lub nawet w ogóle sie nie wydostaje. [hasła pokrewne: serwis samochodowy, serwis samochodów, serwis samochodowy wrocław, serwis samochodowy zamość ]

Tags: , , ,

Comments are closed.