serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Dźwigniowy zderzak rozruchowy

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Z uwagi na brak wspomagającego oddziaływania sprężyn biegu jałowego (ściśniętych przez wirujące ciężarki regulatora), nacisk wywierany przez zębatkę sterującą na zderzak przesuwny nie wystarcza do przezwyciężenia oporu stawianego przez sprężynę oporową, dociskającą zderzak do pierścienia ustalającego.

Dźwigniowy zderzak rozruchowy pozwala na przesuwanie zębatki sterującej w pompie wtryskowej poza położenie największego dawkowania tylko w okresie odpowiedniego odchylenia dźwigni odwodzącej od pionu (w jedną lub w drugą stronę). Przed uruchomieniem silnika odchyla się dźwignię odwodzącą, wskutek czego odciągnięty zostaje zderzak, z jednoczesnym ściśnięciem sprężyny oporowej. Kiedy tylko silnik zaczyna pracować, od razu zwalnia się dźwignie odwodzącą, która pod naciskiem rozprężającej się sprężyny oporowej powraca do pozycji poziomej. Od tej chwili zderzak zatrzymuje zębatkę sterującą w położeniu największego dawkowania, bez względu na oddziaływanie regulatora obrotów lub nacisk wywierany na pedał przyspieszenia. [patrz też: mazda serwis warszawa, serwis mazda warszawa, ford serwis, serwis ford wrocław ]

Przyciskowy zderzak rozruchowy po napięciu sprężyny zatrzasku pozwala na jednorazowe przesuniecie zębatki sterującej w pompie wtryskowej poza położenie największego dawkowania. Obecnie potyka się przyciskowe zderzaki rozruchowe o rozmaitych wykonaniach, lecz działają one według jednej i tej samej zasady bez względu na konstrukcję zatrzasku.

Przyciskowy zderzak ro ruchowy BOSCH ma przycisk, po którego wciśnięciu do wnętrza oprawki zaskakuje zaczep zatrzasku sprężynowego, co uniemożliwia sprężynie powrotnej uniesienie przycisku w górę. W takiej sytuacji czop popychacza zębatki sterującej znajduje się naprzeciw rowka w przycisku, dzięki czemu daje się ona przesunąć na pewną odległość poza położenie największego dawkowania, przy czym popychacz zwalnia zaczep sprężynowy, Ponieważ w rowku tkwi czop popychacza, przycisk na razie nie może jeszcze unieść się w górę.

Kiedy tylko silnik zadnie pracować, regulator obrotów natychmiast przesuwa zębatkę sterującą w kierunku jej położenia STOP. Po wysunięciu się czopa popychacza z rowka przycisku sprężyna powrotna rozpręża się i unosi przycisk w górę. Od tej chwili nawet w razie zupełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia (40 oporu) zębatka sterująca jest zatrzymywana w położeniu największego dawkowania. Aby umożliwić ponowne zwiększenie dawkowania na okres rozruchu trzeba po raz wtóry wcisnąć przycisk, aż do zaskoczenia zaczepu sprężynowego.

Tags: , , ,

Comments are closed.