serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Fiat 126 – klasyka polskiej motoryzacji.

Posted in Uncategorized  by admin
February 27th, 2018

width=300Historia motoryzacji to nie tylko najnowocześniejsze auta, wielkie silniki oraz piękne linie nadwozia. Aby samochody stały się popularne, producenci musieli wprowadzić tanie i oszczędne modele, które uświadomiły konsumentom, że auta są potrzebne. W Niemczech samochodem dla każdego był VW Garbus, we Włoszech taką rolę odegrał Fiat 500 Topolino. W Polsce proces uświadamiania konsumentów przebiegał w nieco brutalniejszy sposób – mianowicie na rynek wprowadzono Fiata 126.

Dostępność tego modelu auta wiązała się z tym, że fiacik był produkowany w kilku fabrykach w Polsce. Stał się on synonimem auta często psującego się, małego, niedającego satysfakcji z jazdy. Miał jedną zaletę – dzięki niemu, uświadomiliśmy sobie, że potrzebujemy samochodu. Dawał niezależności.

Maluch – bo tak jest nazywany przez każdego Polaka, charakteryzował się bardzo małym silnikiem, który rozpędzał auto do prędkości około 65 km/h. Chyba każdy użytkownik tego modelu Fiata drżał, gdy musiał nim rano dojeżdżać do pracy, a za oknem była minusowa temperatura. Wróżyło to niemal pewne problemy z odpaleniem silnika, na szczęście nie zawodziła metoda odpalania auta na pchanie. Samochód był dosyć zawodny, wymagał dbania o części. Naprawa była bardzo prosta nawet dla osoby, która nie była doświadczonym mechanikiem. Cena malucha była zupełnie nieadekwatna do wartości. Dzisiaj kosztowałby około 80 tysięcy złotych – w przeliczeniu na średnią pensję.

Należy zwrócić uwagę, że ten model Fiata nie cieszył się popularnością w żadnym innym kraju oprócz Polski. Gdy w roku 1980 Włochy zrezygnowały z jego produkcji, FSO zostało jedyną fabryką produkującą malucha. W roku 1993 wyprodukowano 3 miliony maluchów. W tym czasie znacznie usprawniono konstrukcję samochodu. Usunięto z nadwozia ostre linie, wprowadzono katalizator oraz zagłówki. Niektóre modele miały także pasy bezpieczeństwa z tyłu, jednak większość właścicieli musiała zamontować je we własnym zakresie. Pod koniec produkcji wprowadzono zagłówki w tylnych siedzeniach. [więcej w: bmw warszawa, serwis Fiat, autoryzowany serwis renault warszawa, mercedes serwis warszawa ]

 

 

 

 

Tags: , , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autoryzowany serwis renault warszawa bmw warszawa mercedes serwis warszawa serwis Fiat