serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Grzejnik rozruchowy

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Najczęściej grzejnej spirali nagrzewnicy nadaje się kształt podwójnego ściętego stożka. Wbudowując nagrzewnice trzeba uwzględniać oznaczenia montażowe, wskazujące zalecany kierunek przepływu powietrza, które powinno omywać zwoje o coraz mniejszych średnicach, najpierw jednego stożka spirali, a następnie drugiego. Przeważnie stosuje się nagrzewnice jednobiegunowe, których obwody zasilania zamykają się przez mase pojazdu. Niekiedy spotyka się również nagrzewnice dwubiegunowe o spiralach grzejnych izolowanych od masy i łączonych szeregowo — najczęściej po dwie (instalacja 24 V).

Grzejnik rozruchowy. Aby ułatwić uruchamianie silników pojazdów bez instalacji elektrycznych lub wyposażonych w akumulatory o małych pojemnościach stosuje się rozmaite grzejniki rozruchowe, z reguły wytwarzające ciepło dzięki spalaniu oleju napędowego lub innego materiału palnego. Do najczęściej spotykanych należą następujące odmiany grzejników rozruchowych:

grzejnik płomieniowy; urządzenie składa się zwykle ze zbiornika paliwa, ręcznej pompy, rozpylacza z filtrem, świecy zapłonowej, cewki zapłonowej z przerywaezem, wyłącznika oraz przewodów paliwa i elektrycznych ; wskutek zwierania i rozwierania styków przerywacza cewka zapłonowa przetwarza pobierany z akumulatora prąd stały na impulsy wysokiego napięcia, które wywołują ciągłe iskrzenie pomiedzy elektrodami świecy zapłonowej; od wyładowań elektrycznych zapala się mieszanina powietrza i oleju napędowego, wytryskującego z rozpylacza do przestrzeni, przez która przepływa powietrze wypełniające następnie cylindry silnika (np. do przelotni w kadłubie silnika dwusuwowego); grzejnik włącza sie jednocześnie z rozrusznikiem; przedwczesne włączenie grzejnika jest szkodliwe ponieważ powietrze nie przepływa jeszcze do cylindrów i wskutek braku tlenu olej napędowy wytryskujący z rozpylacza spala się częściowo lub jedynie zanieczyszcza przelotnię, a następnie i wnętrze cylindrów,

— grzejnik bezpłomieniowy jest to urządzenie wytwarzające gorące spaliny, wykorzystywane do podgrzewania cieczy chłodzącej silnik lub oleju silnikowego, zwykle w specjalnym wymienniku, [przypisy: mazda serwis warszawa, serwis mazda warszawa, ford serwis, serwis ford wrocław ]

— specjalny grzejnik rozruchowy; niekiedy w celu ułatwienia rozruchu silnika wysokoprężnego stosuje się specjalne urządzenie grzejne, np. instalację do wtryskiwania do rury ssącej niewielkich dawek łatwopalnej cieczy (benzyny, eteru itp.), naboje rozruchowe i inne; tego rodzaju urządzenia i środki, spotykane dość rzadko, ostatnio wychodzą z użycia.

 

 

Tags: , , ,

Comments are closed.