serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Kąt nachylenia tarczy obrotowej

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Jeżeli kat nachylenia tarczy obrotowej pompy jest równy kątowi nachylenia tarczy obrotowej silnika, prędkości kątowe wałów wejściowego i zdawczego są jednakowe. Predkość obrotową wału zdawczego można zmniejszać bezstopniowo przez odchylenia tarczy obrotowej pompy od położenia prostopadłego względem wału wejściowego. System MIRA. Automatyczna skrzynka biegów opracowana przez MIRA (Motor Industry Research Association), przeznaczona do samochodu wyposażonego w silnik o mocy 50 KM. Zespól składa się z trzech prostych przekładni planetarnych, współpracujacych równolegle z przekładnią hydrostatyczną w postaci dwóch sprzężonych ze soba pomp łopatkowych, z których jedna pracując jako pompa zmusza drugą do pracy jako silnik. Bieg tylny włączany jest mechanicznie. Przekazywanie napędu za pomocą wału Wał napędowy służy do przenoszenia momentu obrotowego pomiędzy oddzielnymi mechanizmami napędowymi, które zmieniają swe wzajemne położenia podczas ruchu samochodu. W klasycznym układzie napędowym samochodu zaopatrzony w przeguby wał napędowy przekazuje napęd od skrzynki biegów do tylnego mostu napędowego. Wał napędowy jest połączony przegubami z walem głównym lub zdawczym skrzynki biegów oraz z wałem wejściowym mostu napędowego (przekładni głównej lub reduktora). Stosowanie w układzie napędowym samochodu wału napędowego z przegubami jest konieczne, ponieważ osie obrotu wału zdawczego skrzynki biegów lub rozdzielczej oraz walu wejściowego mostu napędowego przeważnie leżą w różnych poziomach, wskutek czego wał napędowy zajmuje położenie skośne względem osi Pojedynczy wal napędowy składa się z dwóch członów połączonych wielowypustami, przy czym każdy z członów walu jest zwykle zaopatrzony w przegub. Tego rodzaju wały napędowe spotyka się w pojazdach o stosunkowo niewielkich rozstawach osi. Ponieważ wywoływane drganiami wychylenia wirującego wału napędowego są proporcjonalne do jego ciężaru oraz długości, w celu skrócenia do minimum pojedynczego walu napędowego przeważnie wydłuża sie wal zdawczy skrzynki biegów lub wał wejściowy mostu napędowego. [podobne: Serwis Skoda Wrocław, serwis Skoda, serwis volvo warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.