serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Nadciśnieniowe układy uruchamiające

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Kiedy silnik nie pracuje lub w razie nieszczelności układu podciśnieniowego do uruchamiania mechanizmów hamulcowych kół można wykorzystać samą pompę sterującą (która tłoczy płyn wprost do wzmacniacza hydraulicznego) wywierając odpowiednio duży nacisk na pedał hamulca. BEKA. Zespolony hydrauliczno-podciśnieniowy układ uruchamiający, stosowany głównie w dużych samochodach osobowych lub małych pojazdach ciężarowych, współpracujących z lekkimi przyczepami. Pojazd ciągnący ma zwykły hydrauliczny układ uruchamiający, a przyczepa podciśnieniowy układ uruchamiający. Siła hamowania przyczepy jest automatycznie regulowana przez zawór sterujący, działający odpowiednio do ciśnienia w układzie hydraulicznym pojazdu ciągnącego. pływ sprężonego powietrza do siłowników hamulcowych, których tłoki przekręcają mechaniczne rozpieracze mechanizmów hamulcowych kół. ciśnienie w zbiorniku przekracza określoną wysokość, regulator samoczynnie wyłącza sprężarkę i włącza ją natychmiast ponownie w razie spadku ciśnienia poniżej tej wysokości. Nadciśnieniowe układy uruchamiające Duże i ciężkie pojazdy samochodowe, zwłaszcza ciężarowe 0 znacznej ładowności, autobusy i ciągniki, wyposaża Się przeważnie w nadciśnieniowe układy uruchamiające, z uwagi na łatwość uzyskiwania znacznych sił, niezbędnych do uruchamiania mechanizmów hamulcowych kół tego rodzaju pojazdów. Dzięki znacznej wysokości ciśnienia roboczego, zwykle 5 . . .9 kG/cm2, osiąga się poważne siły hamowania przy niewielkich wymiarach siłowników hamulcowych i innych podzespołów instalacji. Nadciśnieniowy układ uruchamiający hamulce składa się ze sprężarki tłokowej, napędzanej przez silnik pojazdu, zbiornika powie trza, zaopatrzonego w zawór zwrotny i zawór bezpieczeństwa, zaworu sterującego, oraz przewodów i złącz. Układy system BOSCH. Nadciśnieniowy układ służy do uruchamiania mechanizmów hamulcowych kół pojazdu silnikowego oraz wszystkich ciągnionych przez niego przyczep. Instalacja ma połączone ze sobą szeregowo zbiorniki sprężonego powietrza wbudowane na każdym pojeździe ciągniku lub przyczepie). Powietrze tłoczone przez spreżarkę oczyszczane jest w filtrze zaopatrzonym w króciec do pompowania ogumienia pojazdu, Podwójny zawór sterujący reguluje dopływ sprężonego powietrza do siłowników mechanizmów hamulcowych kół pojazdu oraz uruchamia zawór sterujący układ hamulcowy pierwszej przyczepy. [patrz też: serwis citroen warszawa, citroen serwis warszawa, serwis seat warszawa,Serwis Seat Wrocław ]

Tags: , , ,

Comments are closed.