serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Nastawny przyspieszacz wtryskiwania

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Przyspieszacz wtryskiwania. Zależnie od prędkości obrotowej walu korbowego i zewnętrznego obciążenia silnika najkorzystniejsze wyprzedzenie wtryskiwania zmienia się w dość rozległym zakresie. Często zmusza to do wyposażenia pompy wtryskowej w urządzenie do zmieniania wyprzedzenia wtryskiwania, czyli tzw. popularnie przyspieszacz wtryskiwania, pozwalający na zwiększanie lub zmniejszanie wyprzedzenia wtryskiwania podczas pracy silnika, najczęściej w granicach 8. . .120 , mierząc kątem obrotu walka kułaczkowego pompy wtryskowej.

Jeżeli pompa wtryskowa jest wyposażona w sekcje tloczące, których tłoczki cechuje zmienny początek i stały koniec tłoczenia, zwykle nie stosuje się przyspieszacza wtryskiwania. [przypisy: mazda serwis warszawa, serwis mazda warszawa, ford serwis, serwis ford wrocław ]

Nasadka sterujacej zmusza ona za pośrednictwem wałka sterującego widełki wodzikowe do obracania sie o taki sam kąt, co powoduje poosiowe przemieszczanie przesuwki, z jednoczesnym przekręcaniem wodzika sprzęgającego. W rezultacie wałek kułaczkowy przekręca się o określony kąt w stosunku do wałka napędowego pompy wtryskowej. Chwilowe wyprzedzenie wtryskiwania ustawia się za pomocą dźwigni ręcznej, połączonej cięglem z dźwignią sterującą nastawnego przyspieszacza wtryskiwania. Samoczynny przyspieszacz wtryskiwania, z reguły odśrodkowy, zmienia lub utrzymuje określone wyprzedzenie wtryskiwania bez udziału kierowcy, prawie zawsze zależnie Od chwilowej prędkości biegu silnika. Bez względu na szczegóły konstrukcji samoczynnego przyspieszacza wtryskiwania jego przypadku wymagane zwiększanie wyprzedzenia wtryskiwania ze zwiększaniem dawkowania zapewnia się przez odpowiednie dobranie wzniesienia krawędzi sterujących na główkach tłoczków.

Nastawny przyspieszacz wtryskiwania jest to dość proste urządzenie umożliwiające kontrolowane przekręcanie walka kułaczkowego pompy wtryskowej względem jej walka napędowego, w ograniczonym zakresie i bez przerywania przekazywania napędu. Typowy nastawny przyspieszacz wtryskiwania jest to specjalne złącze wielowypustowe o skośnych rowkach klinowych, które cechuje bardzo duży skok linii śrubowych. Wskutek przekręcania dźwigni zadanie polega na zwiększaniu wyprzedzenia wtryskiwania w miare przyspieszania biegu silnika (i odwrotnie).

Jeżeli silnik pracuje, na ruchome ciężarki odśrodkowego przyspieszacza wtryskiwania działają siły odśrodkowe, dążące do rozsunięcia ich na zewnątrz. W miarę przyspieszania biegu silnika i zbliżania się do czopów tarczy sprzęgającej, zazębionej z zabierakiem sprzęgła nastawnego.

 

 

Tags: , , ,

Comments are closed.