serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Podkład ochronny

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Jeżeli opona jest z podkładem ochronnym dość miękka i łatwo przenikają przez nią ostre przedmioty (np. gwoździe), dętkę dodatkowo zabezpiecza się przed przebiciem zakładając specjalny dodatkowy podkład ochronny. Ochraniacze spotyka się głównie w wysokociśnieniowym ogumieniu dużych i cieżkich pojazdów. Oddzielne podkłady ochronne wychodzą obecnie z użycia, a ich zadania przejmują rozmaite dodatkowe warstwy składowe ścianek opon. Zawór powietrza (inaczej zawór dętki lub gwarowo — wentyl) pozwala na łatwe napełnianie ogumienia powietrzem, zapobiega uchodzeniu przez swe gniazdo powietrza z ogumienia i w razie potrzeby umożliwia kontrolowane opróżnianie ogumienia z powietrza. Typowy zawór powietrza składa się z kadłuba, zaworka zwrotnego i kapturka ochronnego, który służy ponadto jako klucz do wkręcania i wykręcania zaworka. Obecnie w ogumieniu pojazdów samochodowych stosuje się powszechnie zawory powietrza systemu SCHRADER lub pochodne, zaopatrzone w wymienne iglicowe zaworki zwrotne o gumowych elementach uszczelniających. Ostatnio zawory powietrza o metalowych kadłubach są wyraźnie wypierane przez zawory o gumowych kadłubach z gwintowanymi tulejkami metalowymi do wkręcania zaworków zwrotnych i nakręcania kapturków.
rozmaite wykonania obu podstawowych odmian kadłubów zaworów powietrza, co pozwala dobierać uksztaltowanie kadłuba zapewniające możliwie łatwy dostęp z zewnątrz do zaworu powietrza (patrz obok). Własności ogumienia dętkowego. Jedyną istotną korzyścią wynikającą z wyposażenia kola jezdnego w ogumienie dętkowe jest uniknięcie konieczności uszczelniania miejsc styku obrzeży opony z obręczą oraz złączy członów obręczy. Pod innymi względami stosowanie dętek stwarza rozmaite niedogodności. Cienkościenną dętkę z rozciągliwej gumy cechuje zawsze mniejsza lub większa przepuszczalność powietrza, co zmusza do stosunkowo częstego uzupełniania ubytków powietrza w ogumieniu dętkowym. Wrażliwość dętki na uszkodzenia mechaniczne stwarza konieczność osłaniania jej dość grubą i niezbyt elastyczną oponą. Podczas toczenia się koła jezdnego w miejscach odkształcania ogumienia nastepuja drobne przesunięcia dętki względem opony, czemu towarzyszy wydzielanie się ciepła. Jednocześnie dętka utrudnia wymianę ciepła pomiędzy powietrzem w ogumieniu i powietrzem atmosferycznym. [patrz też: serwis vw warszawa, serwis volkswagen warszawa, Serwis VW Wrocław ]

Tags: , ,

Comments are closed.