serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Nowoczesne opony bezdętkowe

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Osnowa opony nie pozwala na rozszerzanie sie uszkodzenia, a wewnętrzna warstwa gumy uszczelniającej ulegając naporowi powietrza i rozprężając sie dokładnie obciska miejsce przebicia lub przedmiot tkwiący w oponie. Co więcej pełnowartościowa naprawa niezbyt rozległych uszkodzeń miejscowych opon bezdętkowych Jest łatwa i wymaga posługiwania się jedynie prostymi narzędziami i przyborami, stanowiącymi podręczny zestaw kierowcy. Wymienione okoliczności, a zwłaszcza wzgląd na bezpieczeństwo ruchu drogowego, przyczyniły się do bardzo szybkiego rozpowszechnienia się ogumienia bezdętkowego. Obecnie ponad 80% produkowanych samochodów osobowych wyposaża się w ogumienie bezdętkowe i jednocześnie coraz częściej stosuje sie je w samochodach ciężarowych i autobusach, nawet najcięższych. Pewne niedogodności eksploatacyjne, obserwowane w pierwszej fazie użytkowania ogumienia bezdętkowego, w zasadzie już wyeliminowano. Nowoczesne opony bezdętkowe nie wykazują nadmiernej wrażliwości na uszkodzenia mechaniczne warstwy gumy uszczelniającej pokrywającej obrzeża, lecz oczywiście obowiązuje ostrożność i umiejętne postepowanie podczas zakładania lub zdejmowania ogumienia. Problem kłopotliwego napełniania powietrzem opony bezdętkowej po założeniu na obręcz stracił również na znaczeniu wskutek rozpowszechnienia się podręcznych butli sprężonego powietrza, zastępujących ręczne lub nożne pompy do ogumienia. Butla taka pozwala bowiem na „uderzeniowe” wprowadzenie pierwszej porcji powietrza do opony bezdętkowej, konieczne do ułożenia się jej obrzeży szczelnie na obręczy. Typowe opony samochodowe Budowa zwykłej opony samochodowej. Typowe ogumienie współczesnych pojazdów samochodowych jest na ogół bardzo podobne, a różnice dotyczą głównie rozmaitych szczegółów wykonania, jednak często o istotnym znaczeniu praktycznym. Niemal w każdej zwyklej oponie samochodowej dają się wyodrębnić takie same części i elementy, a to: osnowa, bieżnik, obrzeża i ewentualnie podkład. Dodatkowym elementem opony bezdętkowej jest warstwa gumy uszczelniającej. Ponadto w oponie często wyróżnia się jeszcze elementy pomocnicze o specjalnych zadaniach. osnowa służy jako szkielet nośny opony, przejmujący wszelkie działające na nią obciążenia i decydujący o jej wytrzymałości. [hasła pokrewne: serwis samochodowy, serwis samochodów, serwis samochodowy wrocław, serwis samochodowy zamość ]

Tags: , , ,

Comments are closed.