serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Rozpieracze hydrauliczne

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Po zwolnieniu pedału hamulca, pod naporem płynu wytłaczanego z rozpieraczy (przez sprężynę odciągającą szczęki) przesuwa się główna płytka zaworu zwrotnego i płyn może swobodnie wpływać z powrotem do cylinderka. Kiedy nadciśnienie w przewodach spadnie do wysokości 0,6 . . . 0,8 kG/cm2, sprężyna zamyka zawór zwrotny, dzięki czemu w całej instalacji utrzymuje się stale nadciśnienie, co zapobiega jej zapowietrzeniu. Głowica tłoczka z nawierconymi otworami przepustowymi oraz wewnętrzna uszczelka tłoka (tzw. tłoczek gumowy) spełniają zadania zaworu odciążającego, zapewniającego szybki powrót tłoka do położenia spoczynkowego. podczas cofania się tłoka zawór ten umożliwia swobodny dopływ płynu hamulcowego ze zbiornika do cylinderka pompy głównej. Rozpieracze hydrauliczne wskutek doprowadzania oleju pod nadciśnieniem wywierają swymi tłoczkami wymagane naciski — np. dociskając szczęki do bębnów. Zależnie od sposobu pracy rozróżnia sie rozpieracze jednostronnego i dwustronnego działania, Ze względu na sposób wbudowania w mechanizmie hamulcowym, rozpieracze hydrauliczne można podzielić na: — wewnętrzne, najczęściej spotykane, osadzone na tarczach hamulcowych i działające bezpośrednio na szczęki hamulcowe, — zewnętrzne, umieszczone na zewnątrz mechanizmów hamulcowych i działające na szczęki poprzez układy mechaniczne, np. dźwignię i wałek z krzywka. Wewnętrzny rozpieracz dwustronnego działania ma cylinderek otwarty z obu stron, w którym znajdują się dwa metalowe tłoczki opierające sie za pośrednictwem popychaczy (krótkich kołków) o górne końce szczęk hamulcowych. Tłoczony płyn hamulcowy dopływa do środkowej części cylinderka rozpieracza, czyli do przestrzeni pomiędzy tłoczkami. Wnętrze cylinderka uszczelniają dwie pierścieniowe uszczelki gumowe (tzw. tłoczki gumowe). Pomiędzy tłoczkami znajduje się sprężyna rozpierająca, która usiłuje oddalić tłoczki od siebie, a więc stale dociska popychacze do końców szczęk. Przed przenikaniem pyłu, błota i innych zanieczyszczeń rozpieracz zabezpieczają dwie gumowe osłony. Ponadto w korpusie rozpieracza znajduje się tzw. odpowietrznik, czyli zaworek odpowietrzający, zaślepiony śrubą zakończoną stożkowo. [hasła pokrewne: mazda serwis warszawa, serwis mazda warszawa, ford serwis, serwis ford wrocław ]

Tags: , , ,

Comments are closed.