Podciśnieniowe układy uruchamiające

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Próby wykorzystywania podciśnienia panującego w rurze ssącej pracującego silnika gaźnikowego do uruchamiania lub wspomagania uruchamiania mechanizmów hamulcowych czyniono już w roku 1904. Jednak dopiero w roku 1923 Dewandre opracował instalację nadającą się do praktycznego wykorzystania. Obecnie podciśnieniowe układy uruchamiające produkowane sa w najrozmaitszych wykonaniach, przy czym do najbardziej rozpowszechnionych należą systemy REPUSSEAU we Francji, CLAYTON w Anglii, BOSCH w Niemczech oraz WESTINGHOUSE i BENDIX w USA. Podciśnieniowy układ DEWANDRE cechuje zastosowanie całkowicie mechanicznego układu przeniesienia. Wnętrze cylindra może łączyć się z rurą ssącą silnika lub też z atmosfera poprzez zawór sterujący. Tłok przesuwający sie w cylindrze sprzężony jest za pomocą łańcucha z dźwignią sterującą związaną z zaworem, pedałem oraz cięgłem uruchamiającym rozpieracz. Jeżeli pedał hamulca jest zwolniony, wnętrze cylindra jest połączone z atmosferą, a tłok dociskany sprężyną oporową opiera się o ściankę. Podczas naciskania na pedał hamulca układ dźwigni zamyka zawór odcinający wnętrze cylindra od atmosfery i jednocześnie otwiera zawór łączący rurę ssącą silnika z wnętrzem cylindra. Wskutek wysysania powietrza z cylindra powstaje w nim podciśnienie (do 0,5 . . . .0,6 kG/cm2), a dzięki różnicy ciśnień tłok przemieszcza się i uruchamia za pośrednictwem dźwigni i cięgieł mechanizmy hamulcowe kół. Po zwolnieniu pedału hamulca odcięte zostaje połączenie pomiędzy wnętrzem cylindra a rurą ssącą i otwiera sie polączenie cylindra z atmosferą, wskutek czego zanika rożnica ciśnień działająca na tłok. Obecnie pod naciskiem rozprężającej się sprężyny powrotnej tłok cofa się do położenia wyjściowego i poprzez układ mechaniczny zwalnia mechanizmy hamulcowe kół. [więcej w: wynajem kontenerów, wypożyczalnia samochodów dostawczych Warszawa, skoki spadochronowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.