serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Mechanizm hamulcowy PAILLARD

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Podczas przepływu prądu przez uzwojenie elektromagnes usiłujac przyciągnąć obracajacy się pierścień przekręca się zgodnie z kierunkiem obrotu bębna. Wówczas występ obudowy elektromagnesu naciska na koniec dźwigni powodując dociskanie szczek do bębna. Symetryczne rozmieszczenie szczek zapewnia jednakową skuteczność hamowania niezależnie od kierunku obrotu bębna hamulcowego. Odpowiednio do sposób połączenia, mechanizmy hamulcowe kół przyczepy moga być uruchamiane przez naciskanie na pedał hamulca w pojeździe ciągnącym lub za pomocą dźwigni ręcznej i wówczas np. hamulce przyczepy mogą działać niezależnie od hamulców ciągnika. System PAILLARD. Elektromagnetyczny mechanizm hamulcowy przypomina zwykły mechanizm bębnowy o dwóch szczękach samonastawnych w układzie samowzmacniającym. Mechaniczny rozpieracz uruchamiany jest przez elektromagnes. Zwalniacze. Eksploatacja ciężkich pojazdów w terenie górzystym, zwłaszcza autobusów oraz samochodów ciężarowych o dużej ładowności nastręcza sporo trudności ze względu na konieczność częstego i długotrwałego hamowania na spadkach. Używanie w tych warunkach zwykłych hamulców jest kłopotliwe i przyczynia się do przedwczesnego ich zużycia, z uwagi na przegrzewanie się okładzin i bębnów lub tarcz. Co gorsze, w miarę rozgrzewania się współpracujących powierzchni maleje skuteczność hamowania. Hamowanie silnikiem. Trudności te obejść można hamując pojazd silnikiem, przez zupełne zwolnienie pedału przyspieszenia w celu przymknięcia przepustnicy lub zmniejszenia dawkowania urządzenia wtryskowego. Hamowanie samym silnikiem jest jednak mało skuteczne, przy czym zwiększanie skuteczności hamowania przez włączenie niskich biegów niewiele polepsza sytuację i pociąga za sobą niepożądane następstwa (łatwość przekroczenia dopuszczalnej prędkości obrotowej wału korbowego, przenikanie oleju do komór spalania itp.). Hamulec silnikowy. Aby zwiększyć skuteczność hamowania silnikiem, stosuje się rozmaite urządzenia zwiększające straty energii ruchu pojazdu na bezproduktywne spreżanie gazów wypełniających wnętrze cylindrów, drogą odcięcia ich od rury wydechowej (przez przesunięcie wału rozrządu — np. silniki KRUPP lub SAURER). [podobne: Serwis Skoda Wrocław, serwis Skoda, serwis volvo warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.