serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Osnowa opony

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Podczas ruchu pojazdu osnowa opony podlega nieustannie zmieniającym sie co do kierunku i wielkości naprężeniom o dość złożonym charakterze, wynikającym głównie z uderzania toczącego się koła jezdnego bieżnikiem opony o nierówności nawierzchni drogi, a ponadto zależnym elementy opony samochodowej od statycznych obciążeń koła. Odpowiednio do przeznaczenia opony i materiałów użytych do jej wykonania, osnowę opony stanowi pewna liczba (2. . . . 15 lub niekiedy i więcej) warstw specjalnej plecionki, sznurów, grubych nici lub tkaniny, a nawet cienkich drutów, stanowiących tzw. kord. Na ogół każda warstwa kordu składa się z biegnących równolegle dość grubych skrętek, z rzadka sczepionych między sobą (co zapobiega ich rozsuwaniu się podczas zalewania ciekłą gumą). Przeważnie skrętki sąsiednich warstw kordu są ułożone prostopadle do siebie lub biegną wichrowato pod dużymi kątami. Najczęściej poszczególne warstwy kordu sa rozdzielone jakby cienkimi przekładkami z miękkiej gumy, tzw. międzywarstwowej. Dzięki temu osnowa odznacza się wymaganą elastycznością, a warstwy kordu są zabezpieczone przed zużywaniem się wskutek ocierania o siebie. Przez odpowiedni dobór układu warstw kordu i grubości przegradzajacej je gumy międzywarstwowej można ograniczyć do minimum opory tarcia wewnętrznego w osnowie, a Więc i intensywność wydzielania się ciepła podczas jej odkształcania. [hasła pokrewne: serwis samochodowy, serwis samochodów, serwis samochodowy wrocław, serwis samochodowy zamość ]

Tags: , , ,

Comments are closed.