serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Podzespoły pomocnicze i osprzęt urządzeń wtryskowych

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Złożony regulator obrotów w postaci zespołu z dwóch zwykłych regulatorów, stosuje się w celu ograniczenia do minimum różnicy pomiędzy opuszczalną i znamionową prędkością biegu silnika o rozległym zakresie użytecznych prędkości biegu, albo aby obniżyć prędkość jałowego biegu silnika. Złożone regulatory obrotów, najczęściej podciśnieniowo-odśrodkowe lub rzadziej podciśnieniowo-hydrauliczne, spotyka się głównie w osprzęcie silników autobusów i pojazdów wojskowych.

System CAV-LeyIand. Podciśnieniowo-odśrodkowy regulator składa sie z prost go regulatora podciśnieniowego i regulatora odśrodkowego. W całym zakresie użytecznych prędkości biegu silnika regulator podciśnieniowy 0 pojedynczej sprężynie sterującej działa jako nastawny, przy czym jego główne z danie polega na utrzymywaniu regularnego biegu jałowego z niską prędkością. Jednozakresowy regulator odśrodkowy działa tylko wówczas, kiedy prędkość obrotowa wału korbowego przewyższa znamionową, uniemożliwiają przekraczanie dopuszczalnej prędkości biegu silnika. Ponieważ w zakresie średnich i wysokich prędkości biegu silnika regulator podciśnieniowy działa niezbyt skutecznie, omawiany regulator CA V-Leyland klasyfikowany jest niekiedy jako dwuzakresowy. [podobne: serwis toyota warszawa, serwis toyoty warszawa, warszawa serwis toyota ]

Regulator podciśnieniowo-odśrodkowy CA V-Leyland umożliwia ustawianie dość niskiej prędkości biegu jałowego i jest stosowany jako osprzet silnika autobusu miejskiego, czesto zatrzymującego się na krótkie okresy czasu.

Każde urządzenie wtryskowe samochodowego silnika wysokoprężnego jest wyposażone w rozmaite urządzenia pomocnicze, spełniające specjalne zadania. Są to zwykle wyrównywacze, ograniczniki dawkowania, sprzęgło nastawne i przyspieszacz wtryskiwania. Do osprzętu urządzenia wtryskowego zalicza się przewody wysokiego ciśnienia oraz podgrzewacze lub nagrzewnice ułatwiające rozruch zimnego silnika.

Dawkowanie nominalne. W miarę zwiększania chwilowego dawkowania moc użyteczna silnika wzrasta do pewnego maksimum, a następnie maleje. Wskutek rozpylenia w komorze spalania zbyt dużej ilości oleju napędowego pogarsza się bowiem przebieg i przedłuża czas trwania spalania, ponieważ nie  natrafiające na tlen cząstki oleju napędowego zamiast spalić się ulegają jedynie przeobrażeniom chemicznym i sa unoszone przez spaliny (jako sadze) lub osiadają na ściankach komory spalania.

Chwilowe dawkowanie urządzenia wtryskowego nie powinno zatem przewyższać największego dopuszczalnego, czyli tzw. dawkowania nominalnego. Aby nie dopuścić do zmniejszenia mocy i przegrzewania się silnika oraz wzmożonego zużywania się jego części trzeba więc stosować urządzenie uniemożliwiające wtryskiwanie zbyt dużych dawek oleju napędowego do cylindrów, czyli tzw. ogranicznik dawkowania.

Za nominalne lub największe dopuszczalne uważa się zwykle dawkowanie, przy którym osiągnięta zostaje tzw. granica dymienia. Wynika ona z najmniejszego dopuszczalnego nadmiaru powietrza, zapewniającego jeszcze zupełne spalanie sie wtryskiwanego oleju napędowego. Nawet nieznaczne zwiększenie dawkowania ponad nominalne powoduje charakterystyczne „dymienie” silnika wysokoprężnego, ponieważ spaliny uchodzące z rury wydechowej zawierają cząstki sadzy, co świadczy o niezupełnym spalaniu oleju napędowego wskutek niedoboru powietrza,

Tags: , ,

Comments are closed.