serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Rozbieralne koła bliźniacze

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Rozbieralne kola bliźniacze stosowane są tylko jako koła tylnych lub środkowych mostów napędowych w ciężkich pojazdach. Obręcz koła jezdnego utrzymuje jego ogumienie w prawidłowej pozycji, zapobiegając zsunięciu się opony pod wpływem bocznych nacisków lub drgań. Kształty obręczy i przylegających do niej elementów ogumienia są odpowiednio dostosowane do siebie. Dzięki dużemu współczynnikowi tarcia gumy po stali oraz dość znacznym naciskom jednostkowym, wynikającym z nadciśnienia panującego we wnętrzu ogumienia, biorąc praktycznie stanowi ono całość konstrukcyjną z kołem jezdnym, ponieważ znaczne opory tarcia uniemożliwiają przesuwanie się lub przekręcanie ogumienia po obręczy, Rozwój ukształtowania obręczy kół jezdnych pojazdów samochodowych wiąże się z osiągnięciami w doskonaleniu ich ogumienia. Ujmując poglądowo, trzy charakterystyczne etapy postępu technicznego w konstrukcji obręczy są jednocześnie reprezentowane przez podstawowe ich odmiany, a to: — obręcz systemu CLINCHER o obrzeżach zawiniętych do wewnątrz, opracowana do opon systemu CLINCHER, wyróżniających się stosunkowo miękkimi i elastycznymi obrzeżami oraz wymagających dość wysokiego ciśnienia powietrza w dętkach (około 5 kG/cm2); ogumienie i obręcz CLINCHER stosowano powszechnie w latach 1897 . . 1928, lecz następnie całkowicie wyszły one z użycia; przypisać to można głównie kłopotliwemu zakładaniu i systemu zdejmowaniu ogumienia oraz CLINCHER(do 1926 r.) niebezpiecznemu rozciąganiu gie elastycznych obrzeży opon wskutek oddziaływania na nie dużych sił odśrodkowych podczas szybkiego obracania sie kół jezdnych, — dzielona obręcz płaska o obrzeżach wywinietych na zewnątrz, opracowana specjalnie do opon o sztywnych obrzeżach wzmocnionych drutami stalowymi (tzw. system STRAIGHT SIDE lub w skrócie SS); przejście na tego rodzaju ogumienie wysokociśnieniowe stało się koniecznością w wyniku nieustannego podwyższania maksymalnych prędkości ruchu samochodów, — jednolita obręcz wgłębiona (tzw. system WESTWOOD), przeznaczona początkowo głównie do ogumienia balonowego (tzw. system BALLON), [hasła pokrewne: serwis vw warszawa, serwis volkswagen warszawa, Serwis VW Wrocław ]

Tags: , ,

Comments are closed.