serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Rozpylacz czopikowy

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Aby zapewnić prawidłowe rozpraszanie się paliwa w komorze spalania, mocuje się w sposób uniemożliwiajacy przekręcanie  gniazdo rozpylacza asymetrycznego względem obudowy wtryskiwacza, a wtryskiwacz w stosunku do gniazda w głowicy cylindrów lub w kadłubie rozpylacze silnika,

— rozpylacz płytkowy wyróżnia się wykonaniem pojedynczego kanalika wylotowego w oddzielnej płytce, dokładnie w osi iglicy; współpracuje czoło iglicy, a przylgnie uszczelniające są dokładnie płaskie

— rozpylacz kryzowy; kanalika wylotowego spełnia zwężka dławiąca, wykonana w gnieździe rozpylacza lub w oddzielnej płytce; podczas otwierania się rozpylacza olej napędowy wydobywa się spod iglicy dośrodkowo, co zapewnia intensywny rozpraszanie się paliwa już bezpośrednim sąsiedztwie gniazda, przy czym siła przebicia strumienia oleju napędowego jest mała. Spośród rozpylaczy otworkowych obecnie w osprzęcie samochodowych silników wysokoprężnych najczęściej spotyka się symetryczne rozpylacze wielootworkowe, a rzadziej jednootworkowe. Rozpylacze asymetryczne stosowane są w nielicznych silnikach. Natomiast rozpylacze kryzowe i płytkowe wyszły już prawie z użycie. [podobne: jeep serwis, serwis dodge warszawa, serwis jeep warszawa, serwis bmw warszawa ]

Rozpylacz czopikowy wyróżnia się charakterystycznym wykonaniem iglicy, zaopatrzone w specjalną końcówkę — tzw. czopik. Ponieważ czopik w z góry przewidziany sposób przeslania przelot symetrycznego kanalika wylotowego w gnieździe, w odróżnieniu od rozpylacza otworkowego iglica rozpylacza czopikowego steruje sposób rozpraszania się wtryskiwanego paliwa. W czopiku iglicy rozróżnia się dwa elementy;

— dławik, czyli dość długi walcowy trzon czopika, dopasowany do kanalika wylotowego z niewielkim luzem (zwykle 0,01 . . . 0,02 mm); kiedy rozpylacz czopikowy jest zamknięty, dławik prawie całkowicie z ślepia wnętrze kanalika wylotowego,

— rozpryskiwacz, czyli odpowiednio ukształtowana końcówka czopika, której wykonanie decyduje o sposobie rozpraszania się wytryskującego strumienia oleju napędowego, a więc i o przeznaczeniu rozpylacza; z rozpylacza czopikowego 0 rozpryskiwaczu cylindrycznym olej napędowy wytryskuje zwartym strumieni m o niewielkim kacie wierzchołkowym stożka rozpylania (d 80), przy czym strumień paliwa odznacza się znaczna siłą przebicia; natomiast rozpryskiwacz globoidalny, przypominający klepsydrę, odpowiednio do swych wymiarów zapewnia wierzchołkowy kąt stożka rozpylania w zakresie 10. . .450, a strumień oleju napędowego cechuje niewielka siła przebicia

Tags: , , ,

Comments are closed.