serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Rozpylacze PINTAUX

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Dławik iglicy przeslania przelot głównego kanalika wylotowego i paliwo wytryskuje przede wszystkim dość silnym strumieniem przez skośny kanalik wylotowy. W okresie tym, tzw. wstępnego wtryskiwania, z kanalika głównego wytryskują również drobne ilości oleju napędowego (podobnie jak z dławiącego rozpylacza czopikowego), lecz wydostające się przez główny kanalik paliwo intensywnie sie rozprasza, i nie dociera w głąb komory spalania.

Właściwy proces wtryskiwania rozpoczyna się dopiero wskutek wysunięcia się dławika iglicy z głównego kanalika wylotowego. Wówczas bowiem wokół rozpryskiwacza powstaje i szybko się powiększa stosunkowo duży wolny przelot, dzięki czemu gwałtownie wzrastają ilości oleju napędowego wytryskujące z głównego kanalika i jednocześnie maleje intensywność wydobywania się paliwa przez skośny kanalik wylotowy.

Rozpylacze PINTAUX są opracowane specjalnie do silników o komorach wirowych. Podczas suwu sprężania tłok zbliżając się do swego zwrotu zewnętrznego wprawia w szybki ruch obrotowy powietrze wtłaczane do komory wirowej. Dzięki odpowiedniemu wbudowaniu wtryskiwacza olej napędowy rozpraszany przez rozpylacz PINTAUX w okresie wstępnego wtryskiwania miesza się z wirującym powietrzem w przeciwprądzie, co przyspiesza powstawanie mieszanki i wydatnie skraca okres opóźnienia samozapłonu, nawet przy malej prędkości obrotowej wału korbowego. Ułatwia to wybitnie rozruch zimnego silnika, a ponadto zapewnia regularny bieg jałowy silnika, kiedy to wskutek niewielkiego dawkowania większość wtryskiwanego jednorazowo oleju napędowego wydobywa się przez skośny kanalik wylotowy i miesza się z najgorętszym stosunkowo powietrzem. [więcej w: jeep serwis, serwis dodge warszawa, serwis jeep warszawa, serwis bmw warszawa ]

System PILOT-INJECTION. Szczególny charakter procesu wtryskiwania o cechach podwójnego wtrysku zapewnia sie przez regulowanie chwilowej wydajności sekcji tłoczącej w okresie doprowadzania oleju napędowego do wtryskiwacza. Aby ograniczyć do minimum niepożądane zakłócenia w działaniu układu wtryskowego stosuje sie specjalny rozpylacz oraz oryginalny zaworek odcinający.

Zasada systemu PILOT-INJECTION polega na zwalnianiu prędkości przepływu paliwa przez przewód wysokiego ciśnienia, bezpośrednio po otwarciu się rozpylacza. Bieżnia garbu wałka kułaczkowego, po której toczy sie rolka popychacza unoszącego tłoczek, ma charakterystyczne siodło zapewniające krótkotrwałe . zmniejszenie liniowej prędkości tło, czka wykonującego suw roboczy.

Dzięki temu ograniczona zostaje ilość oleju napędowego ulegająca rozproszeniu w komorze spalania do chwili powstania w niej otwartego płomienia.

Rozpylacz PILOT-INJECTION wyróżnia się zastosowaniem iglicy o dwóch różnej średnicy czopach szczelnie dopasowany ch do odpowiednich otworów w gnieździe. Przestrzeń poniżej górnego czopa prowadzącego, tzw. komora główna, jest stale połączona poprzez kanaliki (pionowy i pierścieniowy) z kanalikiem zasilającym

Tags: , , ,

Comments are closed.