serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Jednolite koło tarczowe

Posted in Uncategorized  by admin
January 9th, 2018

Jednolite koła tarczowe wyposaża się niemal wyłącznie w lekkie opony o elastycznych obrzeżach. Obecnie jednolite kola tarczowe stosowane są powszechnie w samochodach osobowych oraz bardzo często w lekkich i średnich samochodach ciężarowych lub w ciągnikach kolowych. Natomiast w dużych i ciężkich pojazdach jednolite koła tarczowe spotyka się tylko tam, gdzie podlegają one jedynie umiarkowanym obciążeniom. Jednolite koło tarczowe o dzielonej obręczy różni sie w zasadzie od zwykłego jednolitego kola tarczowego wyłącznie zastosowaniem odejmowalnego pierścienia oporowego, spelniającego zadania Jednego z obrzeży obręczy. Przeważnie na obręczy stanowiącej całość konstrukcyjną z tarczą kola jezdnego jednolity odejmowalny pierścień oporowy jest osadzony za pośrednictwem sprężystego przeciętego pierścienia zabezpieczającego, zaopatrzonego w specjalny łącznik i zamek sprężynowy. Inne wykonania, np. blaszany pierścień oporowy, umocowany śrubami do tarczy, spotyka się rzadko i wychodzą one już raczej z użycia. Zastosowanie odejmowalnego pierścienia oporowego wybitnie ułatwia zakładanie i zdejmowanie ogumienia, pozwalając jednocześnie na stosowanie opon 0 sztywnych obrzeżach. W porównaniu ze zwykłymi, jednolite koła tarczowe o dzielonych obręczach są jednak bardziej skomplikowane konstrukcyjnie, cięższe i kosztowniejsze. Obecnie jedno lite koła tarczowe o odejmowalnych pierścieniach oporowych spotyka się głównie w dużych i ciężkich pojazdach oraz w nielicznych samochodach osobowych, Rozbieralne koło o jednolitej obręczy wyróżnia się zastosowaniem odejmowalnej jednolitej obręczy, umocowanej do tarczy kola przy użyciu śrub. Prawie zawsze tarcza rozbieralnego kola jezdnego wykonana jest jako masywna piasta ułożyskowana na czopie zwrotnicy lub na końcówce pochwy mostu napędowego, tylnego czy środkowego. Piasta taka, przeważnie odlana ze staliwa, rzadziej z żeliwa ciągliwego, a niekiedy spawana elementów tłoczonych, ma promieniowe występy usztywniające, przypominające szprychy. Odejmowalną obręcz jednolitą stanowi zwykle dość lekki i prosty pierścień z obrzeżami, wytłoczony ze stali. [podobne: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH, serwis volkswagen warszawa, wynajem samochodów Katowice ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH serwis volkswagen warszawa wynajem samochodów Katowice