serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

System P S (PICHA SCHNEIDER)

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Przebiegi powtarzają się bardzo szybko, co w połączeniu z redukcją suwów tłoczka urządzenia biegu jałowego podczas powolnego przesuwania zębatki sterującej zapewnia regularny bieg jałowy silnika. [podobne: serwis toyota warszawa, serwis toyoty warszawa, warszawa serwis toyota ]

System P S (PICHA SCHNEIDER). Drążek sterujący, ustawiający chwilowe położenia poziomych wodzików sterujacych poszczególnych sekcji tłoczących, utrzymuje się lub dąży do ustawienia się W położeniu równowagi, w którym napór oleju wypełniającego komorę upustowa jest dokładnie równoważony przez nacisk sprężyny opierającej się o przesuwny tłoczek regulatora. Sprężyna regulatora usiłuje stale wsunąć drążek sterujący w głąb komory upustowej, czyli spowodować zwiększenie dawkowania. Olei napędowy napływajacy nieprzerwanie do komory upustowej wydostaje się z niej poprzez poosiowy kanalik i komorą walcową w drążku sterującym, a następnie wycieka kanalikiem nadmiarowym w jego ściance

Hydrauliczny regulator P & S działa jako nastawny, utrzymując ustawioną prędkość biegu silnika bez względu na jego obciążenie zewnętrzne, jeżeli nie przekracza ono dopuszczalnego. Kiedy silnik przyspiesza swój bieg, wzmaga się dopływ

Oleju napędowego do komory upustowej i podwyższa się panujące w niej Ciśnienie. Wówczas drążek sterujący ustępuje pod naporem oleju, ściskając coraz bardziej sprężyne regulatora, a dawkowanie maleje. Trwa to jednak tylko do chwili, w której tłoczek regulatora odsłoni odpowiednio wlot do kanalik nadmiarowego w przesuwającym sie drążku sterującym, umożliwiając obfite wyciekanie oleju z komory upustowej i wywołując tym samym obniżenie się ciśnienia w jej wnętrzu. Natomiast w razie zwolnienia biegu silnika maleje intensywność dopływu oleju do komory upustowej, słabnie napór oleju na drążek sterujący, który pod naciskiem rozprężającej się sprężyny regulatora wsuwa się w głąb komory upustowej, zwiększając dawkowanie

Ponieważ jednocześnie tłoczek regulatora przesłania coraz bardziej wlot kanalika nadmiarowego, wywołuje to podwyższenie się ciśnienia w komorze upustowej. Podczas pracy silnika omówione przebiegi nieustannie sie powtarzają, a drążek sterujący wyko uje drobne poosiowe ruchy drgające.

Podczas wciskania lub zwalniania pedału przyspieszenia układ przeniesienia wsuwa tłoczek regulatora w głąb drążka sterującego lub przemieszcza w przeciwnym kierunku. Powoduje to natychmiast we podwyższenie się lub obniżenie ciśnienia w komorze upustowej, w wyniku przysłonięcia lub odsłonięcia wlotu kanalika nadmiarowego. W rezultacie drążek sterujący natychmiast przesuwa się w ślad za tłoczkiem regulatora i ustawia’ w nowym położeniu równowagi. Każdemu położeniu pedały przyspieszenia odpowiada jedna tylko pozycja tłoczka regulatora, a więc i jedna określona prędkość biegu silnika.

Tags: , ,

Comments are closed.