serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

System RvR (ROBIN van ROGGEN)

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Automatyczna impulsowa skrzynka biegów, w postaci zestawu bezstopniowych przekładni korbowych, wbudowanych w skrzyni korbowej silnika widlastego. Wal korbowy silnika poprzez korbowody pośrednie wprawia w ruch dźwignie trójkątne, które z kolei za pośrednictwem łączników, korbowodów napędowych oraz sprzęgieł jednokierunkowych przekręcają wal napędzany. Chwilowe przełożenia zmienia układ sterujący za pośrednictwem siłowników hydraulicznych, które utrzymują w określonych polożeniach wsporniki dźwigni trójkątnych — przez zmienianie położeń środków dźwigni trójkątnych. Sterowanie siłowników hydraulicznych jest samoczynne, w zależności od obciążeń Silnika i szybkości jazdy. Bezstopniową zmianę przełożenia uzyskać można za pomocą przekładni hydrostatycznej (np. systemu WOLFEL, JANNEY lub THOMA) przekazującej napęd dzięki wykorzystywaniu ciśnienia cieczy (potencjalnego). Zależnie od konstrukcji rozróżnia sie hydrostatyczne przekładnie tłokowe, zębate lub skrzydełkowe. Jeżeli silniki hydrostatyczne obracają bezpośrednio kota pędne pojazdu, zbędne jest stosowanie walu napędowego, przekładni głównej oraz mechanizmu różnicowego, co upraszcza układ napędowy. Przekładnia hydrostatyczna JANNEY składa sie z wielocylindrowej pompy tłokowej z tarcza obrotową oraz podobnego konstrukcyjnie silnika hydrostatycznego, Skoki tłoczków mogą być zmieniane, podczas gdy skoki tłoczków silnika sa stałe. Zasadnicza różnica w budowie pompy i silnika polega na tym, że nachylenie tarczy obrotowej pompy się zmieniać, a w silniku jest stale. Klit nachylenia tarczy obrotowej pompy do osi obrotu walu wejściowego można zmieniać w zakresie 0 200 w obu kierunkach,  jeżeli tarcza obrotowa jest ustawiona dokładnie prostopadle do wału wejściowego, pompa nie tłoczy oleju do silnika. Natomiast w razie niewielkiego choćby wychylenia tarczy obrotowej z położenia prostopadłego, wskutek obracania się wejściowego tłoczki wykonują w cylindrach ruchy posuwisto-zwrotne. Podczas połowy obrotu wału wejściowego olej jest zasysany przez otwór w płycie rozdzielczej, w czasie drugiej polowy obrotu tłoczek wyciska olej przez otwór tłoczący w płycie rozdzielczej do silnika hydrostatycznego, którego tłoczki cofając się pod naporem oleju powodują przekręcanie się tarczy obrotowej silnika wraz 7. walem zdawczym. [patrz też: serwis citroen warszawa, citroen serwis warszawa, serwis seat warszawa,Serwis Seat Wrocław ]

Tags: , , ,

Comments are closed.