serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Włączanie zwalniacza

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Taki sam skutek osiągnąć można przez zaślepienie przelotu rury wydechowej za pomocą nastawnej przepustnicy — tzw. hamulca silnikowego, wbudowanego zwykle w przewód wydechowy przed tłumikiem uzyskując 2. . .3-krotne zwiększenie skuteczności hamowania silnikiem. Przepustnice hamulca silnikowego przymyka się okresowo za pomocą układu mechanicznego lub elektrycznego, przy użyciu dźwigni lub przycisku w desce rozdzielczej,
Włączanie zwalniacza polega na dociśnięciu tarcz dociskowych do bębna za pomocą ręcznej dźwigni, cięgla giętkiego i dźwigni obrotowej. Hamulce WESTRAL, wyrabiane w dwóch wielkościach (do samochodów o ciężarze dopuszczalnym poniżej oraz powyżej 8 ton), pozwalają na bezpieczne zjeżdżanie z pochyłości do około 16,5%. Zwalniacz elektryczny TELMA działa dzięki indukowaniu w tarczy hamulcowej tzw. prądów wirowych, przeciwstawiających się jej obracaniu. Tarcza hamulcowa jest wykonana ze stali o małym współczynniku korekcji. Istoine zalety zwalniaczy elektrycznych to brak części narażonych na zużycie wskutek tarcia mechanicznego oraz zmniejszanie się momentu hamującego ze spadkiem prędkości obrotowej tarczy hamulcowej, co eliminuje mośliwość zablokowania układu napędowego. Zwalniacze innego typu, jak np. hydrauliczne lub aerodynamiczne nie znalazły praktycznego zastosowania w pojazdach samochodowych. Urządzenia przeciwślizgowe. Podczas hamowania przy użyciu mechanizmu hamulcowego zachodzi zawsze niebezpieczeństwo, że siła hamowania przekroczy silę przyczepności opony koła do jezdni, wskutek czego koło ulega zablokowaniu, czyli przestaje się obracać i zaczyna ślizgać się po nawierzchni, co wydatnie zmniejsza’ stateczność ruchu samochodu. Aby zapobiec możliwości blokowania kół jezdnych stosuje sie rozmaite urządzenia przeciwślizgowe, zmniejszające skuteczność działania mechanizmów hamulcowych, jeżeli koła zaczynają obracać się zbyt powoli. System DUNLOP Anti-Lock-Unit. Urządzenie stanowi adaptacje urządzenia MAXARET używanego w samolotach. Każde koło samochodu poprzez przekładnię zębatą oraz specjalne sprzęgło ze sprężyną śrubową napędza małe koło zamachowe, wirujące w nieruchomej obudowie. Sprzęgło przenosi napęd na koło zamachowe nawet w razie gwałtownego rozpędzania lub przyspieszania samochodu. [podobne: Serwis Skoda Wrocław, serwis Skoda, serwis volvo warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.