serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Sposób wbudowania zwalniacza TELMA

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Do chwili, w której sprężyna rozpręża się i cofa koło zamachowe do położenia wyjściowego (pozycja środkowa sworznia w kulisie), zawór upustowy się zamyka i podwyższa się nadciśnienie w cylinderku rozpieracza. W rezultacie urządzenie działa automatycznie, samoczynnie włączając się gwałtownego hamowania i natychmiast wyłącza się w razie powstania znów zwykłych warunków.  Jeżeli jednak prędkość obrotowa koła jezdnego maleje zbyt szybko (czyli występują pierwsze objawy blokowania koła) koło zamachowe wskutek swej bezwładności przekręca się względem wałka napędowego w zakresie do 300 i jednocześnie wskutek prowadzenia trzpienia przez kulisę przesuwa się poosiowo oraz otwiera zawór upustowy. W wyniku odpływania płynu hamulcowego przez zawór upustowy spada chwilowo nadciśnienie w cylinderku rozpieracza i odpowiednio maleje skuteczność hamowania. Na jej obwodzie rozmieszczone są łopatki ułatwiające odpływ ciepła do powietrza. Tarcza obraca się miedzy dwoma zespołami odpowiednio rozmieszczonych cewek, które podczas przepływu prądu przez ich uzwojenia wytwarzają pole magnetyczne indukujące prądy wirowe w tarczy hamulcowej, a więc usiłujące ja zatrzymać. Sposób wbudowania zwalniacza TELMA w układzie napędowym zależy od miejsca wbudowania silnika. Pedał hamulcowy służy jedynie do otwierania zaworu sterującego, kontrolującego dopływ płynu do rozpieraczy. Urządzenia kompensujące rozkład sił hamowania. Pełne wykorzystanie sil przyczepności opon kół do jezdni uzyskuje się tylko w przypadku proporcjonalnego rozkładu gil hamowania kół przednich i tylnych w stosunku do obciążenia przedniej tylnej osi pojazdu, Zmiany obciążeń osi pojazdu są następstwem zmian ciężaru ładunku, sposobu jego rozmieszczenia a także Pedał [podobne: Serwis Skoda Wrocław, serwis Skoda, serwis volvo warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.