serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Typowy układ podciśnieniowy uruchamiający mechanizmy hamulcowe kół pojazdu ciągnącego i przycze

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Typowy układ podciśnieniowy uruchamiający mechanizmy hamulcowe kół pojazdu ciągnącego i przyczepy ma specjalny zawór sterujący, osadzony na pomocniczym zbiorniku podciśnieniowym. Jak długo hamulce nie działają, zawór sterujący łączy zbiorniki podciśnieniowe pojazdu i przyczepy. Podczas hamowania zawór sterujący łączy urządzenia regulacyjne i kontrolne. Sprężarka tłoczy powietrze przez odoliwiacz i zawór zwrotny do zbiornika. Z siłownikami hamulcowymi zbiornik sprężonego powietrza połączony jest odpowiednimi przewodami poprzez zawór sterujący, uruchamiany za pomocą cięgla związanego z pedałem hamulca. Podobnie działają wszystkie nadciśnieniowe układy uruchamiajace mechanizmy hamulcowe kół, bez względu na typ instalacji i szczegóły wykonania poszczególnych zespołów. Sprężarka. W nadciśnieniowych układach uruchamiających z uwagi na wysokie ciśnienie robocze w instalacji stosuje się reguły tłokowe sprężarki jednocylindrowe lub dwucylindrowe. Wydajność sprężarki powinna być tak dobrana, aby mogła pokryć średnie zużycie sprężonego powietrza przy częstym używaniu hamulców oraz zapotrzebowanie pomocniczych urządzeń pneumatycznych, np. do otwierania i zamykania drzwi. Zależnie od typu pojazdu stosuje się zwykle sprężarki o wydajności 60. . 250 l/min, przy ciśnieniu sprężania 5 . . kG/cm2. Zapotrzebowanie mocy na napęd sprężarki układu hamulcowego jest stosunkowo niewielkie i przy wydajności rzędu 100 km/min wynosi średnio 1 KM, gdy chodzi o sprężarki dwucylindrowe lub około 1,5 KM w stosunku do sprężarek jednocylindrowych. Główny zawór sterujący, otwierany przez naciskanie na pedał hamulca, reguluje dopływ sprężonego powietrza do siłowników mechanizmów hamulcowych poszczególnych kół pojazdu. Dzięki odpowiedniej konstrukcji zaworu sterującego siła hamowania jest proporcjonalna do nacisku na pedał hamulca, a nadto w określonym położeniu pedału siła hamowania jest stała. Ze względu na sposób pracy rozróżnia sie główne zawory sterujące pojedynczego i podwójnego działania. [hasła pokrewne: serwis citroen warszawa, citroen serwis warszawa, serwis seat warszawa,Serwis Seat Wrocław ]

Tags: , , ,

Comments are closed.