serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Urządzenie rozruchowe

Posted in Uncategorized  by admin
October 18th, 2016

Wymagane zmniejszanie rzeczywistego dawkowania z przyspieszaniem biegu silnika zapewniają tzw. sprężyny wyrównawcze (czwarte w zespołach, obok pojedynczych sprężyn biegu jałowego i par sprężyn dopuszczalnej szybkobieżności).. Zwykle sprężyny wyrównawcze zaczynają się uginać dopiero wówczas, kiedy prędkość biegu silnika przewyższa już prędkość maksymalnego momentu obrotowego, wskutek Czego zwiększają sic promienie wirowania ciężarków i regulator zmniejsza dawkowanie.

Wyrównywacz hydrauliczny z przyspieszaniem biegu silnika zmniejsza dawkowanie przez upuszczanie coraz większej części oleju napędowego, tłoczonego do wtryskiwacza. Najczęściej spotyka się wyrównywacze hydrauliczne w postaci specjalnych zaworków odcinających lub dodatkowych, które zmniejszają ilości paliwa wytłaczane z cylinderków sekcji tłoczących w miarę podwyższania częstotliwości wtryskiwania. Wyrównywacze hydrauliczne stosowane są rzadko w urządzeniach wtryskowych silników samochodowych i raczej wychodzą już z użycia.

Zderzak nastawny jest to prosty ogranicznik dawkowania, uniemożliwiający przesunięcie zębatki sterującej w pompie wtryskowej poza określone położenie skrajne. Zadania zderzaka spelnia wkręt regulacyjny. Zderzak nastawny wkręcony do gwintowanej od wewnątrz tulei ustalającej i zabezpieczony przed przekręcaniem się za pomocą zawleczki. Skrajne położenie, do którego można przesunąć zębatkę sterującą w celu zwiększenia dawkowania, zmienia się przez przekręcanie wkręta regulacyjnego w odpowiednim kierunku (po uprzednim usunięciu zawleczki).

Urządzenie rozruchowe jest to nastawny ogranicznik dawkowania, który pozwala na przesunięcie zębatki sterującej w pompie wtryskowej poza położenie największego dawkowania w celu okresowego zwiększenia dawkowania na okres uruchamiania silnika. Rozruch wielu silników wysokoprężnych można bowiem znacznie ułatwić przez zwiększenie wtryskiwanych do cylindrów ilości oleju napędowego. Zwykle urządzenie rozruchowe jest wykonane jako tzw. zderzak rozruchowy, samoczynny, dźwigniowy lub przyciskowy.

Samoczynny zderzak rozruchowy współdziała z dwuzakresowym regulatorem odśrodkowym. Jeżeli silnik nie pracuje, w razie zupełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia zębatka sterująca w pompie wtryskowej przesuwa się na pewną odległość poza położenie największego dawkowania. Wówczas bowiem nacisk zębatki sterującej na zderzak przesuwny dzięki współdziałaniu sprężyn biegu jałowego (dociskających nieruchome ciężarki regulatora do jego piasty) wystarcza do ugięcia sprężyny oporowej i odepchnięcia zderzaka. [patrz też: serwis toyota warszawa, serwis toyoty warszawa, warszawa serwis toyota ]

Kiedy natomiast silnik pracuje, zębatka sterująca daje się przesunąć tylko do położenia największego dawkowania.

Tags: , ,

Comments are closed.