serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Wewnętrzny rozpieracz jednostronnego działania

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Rozpieracze stosowane są najczęściej w mechanizmach hamulcowych o dwóch szczękach współbieżnych, przy czym każdą ze szczęk hamulcowych dociska do bębna oddzielny rozpieracz. Rozpieracze z reguly są połączone przewodem (do instalacji podłączony jest tylko dolny rozpieracz), a górny rozpieracz zaopatrzony jest w odpowietrznik. Rozpieracz zewnętrzny ma przeważnie układ teleskopowy. Korpus cylindra wkręcony jest w główkę rozpieracza, w której znajduje się otwór dla dopływu płynu hamulcowego oraz odpowietrznik. Tłok pod naporem płynu przesuwa cylinder zewnętrzny zaopatrzony w ucho do mocowania dźwigni, która z kolei przekręca wałek z krzywką rozpieracza. Przewody hamulcowe, łączące pompę z rozpieraczami, wykonane są zwykle ze sztywnych rurek umocowanych przeważnie do ramy pojazdu oraz z rurek giętkich, łączących części poruszajace sie względem ramy. Jako przewody sztywne najczęściej stosuje się rurki z wyżarzonej miedzi o wymiarach 4x6rnm i 6×8 mm. Aby zapewnić prawidłowe umocowanie przewodów i szczelność złączy, końce przewodów rozwalcowuje się w odpowiedni sposób. Elastyczne przewody o dużej wytrzymałości wykonuje się z gumy wzmocnionej specjalną osnową, a nadto często osłoniętej plecionką metalową. Średnica przelotowa elastycznych przewodów hamulcowych wynosi zwykle 3. . 5 mm. Przewody takie zaopatruje się w znormalizowane końcówki. Dzielony hydrauliczny układ uruchamiający. Istotną zwykłego hydraulicznego układu uruchamiającego jest to, że w razie nieszczelności powodującej wyciek płynu lub zapowietrzenie instalacji znacznie maleje skuteczność hamowania lub nawet hamulce przestają w ogóle działać, co kończy się często wypadkiem drogowym. Aby zapewnić kierowcy możliwość hamowania w przypadku nieszczelności w jednym z odgałęzień instalacji, stosuje się tzw. układy uruchamiające. Instalacja taka składa się z układów uruchamiających mechanizmy hamulcowe, jednego przednich, a drugiego tylnych kół. [przypisy: mazda serwis warszawa, serwis mazda warszawa, ford serwis, serwis ford wrocław ]

Tags: , , ,

Comments are closed.