serwis Skoda i VW
serwis Skoda i VW Wrocław

Wielotarczowe mechanizmy hamulcowe

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Wielotarczowe mechanizmy hamulcowe zaczynają dopiero znajdować zastosowanie praktyczne i w miarę udoskonalania przypuszczalnie szybko rozpowszechniają się już w niedalekiej przyszłości. System AUSCO. Wielotarczowy mechanizm hamulcowy bliźniaczego koła jezdnego zawiera układ sześciu tarcz napędzających, zaciskanych po miedzy sześcioma tarczami i pierścieniem dociskowym przez rozmieszczone w układzie wieńcowym rozpieracze hydrauliczne. Tarcze napędzające są oswobadzane wskutek cofania pierścienia dociskowego przez sprężyny odciągające, rozciągane podczas włączania mechanizmu hamulcowego. Tarcze hamulcowe, pracujące w kąpieli olejowej, są zaopatrzone w cierne okładziny ze spieków, odznaczające się bardzo dużą odpornością na zużycie. Koła jezdne pojazdów samochodowych Koło jezdne przekazuje obciążającą je część całkowitego ciężaru pojazdu samochodowego na jezdnie drogi i tocząc sie po nawierzchni umożliwia ruch pojazdu po prostej lub po krzywiźnie. Natrafiając na nierówności podłoża, toczące się kolo jezdne podlega uderzeniom, wstrząsom oraz drganiom, które przenosi na kadłub pojazdu, co stanowi okoliczność wybitnie niekorzystną. Każdej zmianie prędkości ruchu pojazdu towarzyszy przyspieszanie lub opóźnianie ruchu obrotowego jego kół jezdnych (pomijając przypadki blokowania kół). Wobec konstrukcyjnego związania z kadłubem pojazdu oraz przyczepności do podłoża, koła jezdne podlegają rozmai tym obciążeniom powodowanym przez składowe i wypadkowe siły działające na poruszający sie pojazd samochodowy. W rezultacie, zależnie od chwilowych warunków ruchu kola jezdne są narażone na zmienne obciążenia statyczne i złożone obciążenia dynamiczne. czynnika tarcia w zakresie temperatur roboczych (do około 120 oc). Ubytki materiału okładzin wskutek ich ścierania nie wpływają na działanie mechanizmu hamulcowego, dzięki zastosowaniu samoczynnych wyrównywaczy luzów pomiędzy tarczami, ustawianych przy użyciu śrub regulacyjnych. Czynna powierzchnia cierna wynosi łącznie 2903 cm2 (tj. x 75 cali kwadratowych). Szczególnie cenną zaletą mechanizmu hamulcowego AUSCO jest intensywne chłodzenie jego wnętrza przez olej odpływający do wymiennika ciepła, włączonego w układ chłodzenia silnika. Obieg oleju wymusza pompa oleju, wspólna dla obu mechanizmów hamulcowych mostu napędowego. [hasła pokrewne: Serwis Skoda Wrocław, serwis Skoda, serwis volvo warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.